lördag 8 juni 2013

Bra dag

Det är då himla bra att släppa taget. Det räcker allt som oftast med att konstatera. Att formulera. Att kapitulera. 

Sedan finns den sega drivkraften där igen. 

En seg kväll och en sur natt och en skitsur morgon - det räckte. Sedan stånkade systemet igång igen. Och dagen blev bra! 

Idag har vi ägnat dagen åt att köra allt från gamla stallet till nya stället. Det blev flera lass. Bökigt och besvärligt. Men. Uppblandat med massor av sociala diamantglimtar. 

Fruktsallad med glass och familj - som arbetsrast hemma på vår egen altan, med Alva, Alice och Ellen, och Hillevi och Lova. Bästa!!! Sköna samtal och bara myssamvaro. 

Och på nya stallstället blev det helt plötsligt kaffe och glass på altanen. Nya ansikten, goa ungar, glada skratt, avspänt och skittrevligt. 

Går omkring som i en dröm. Trots att jag inte räcker till. Trots att jag tvingats ge upp alla dessa gånger. Och inse att jag inte förmår (vara stark, duktig, effektiv, framgångsrik)
Så kommer livet igen. Och ger mig kärlek. 

Ursäkta det romantiska svamlet. Tror jag börjar förstå vad livet går ut på. 

:)



1 kommentar:

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...