torsdag 7 maj 2009

Sjukt mycket typ

....har det varit den här veckan. Det snurrar totalt i min skalle! jag tar det i bakvänd ordning då, häng med här! Har just pussat Mirja godnatt, men innan bråkade jag av henne täcket och nöp henne lite, bara så hon vet att det är jag som bestämmer. innan det gick jag med Cesar en kvällspromad, Före det kollade jag på resebilderna från Lukas Polenresa. Fikade kvällsfika. Kom hem från Lunden, för jag har kollat på Grebbestadsskolans musikal, där Mirja var med, hon sjöng SÅ BRA, mitt stolta mpodershjärta klappade. men även alla andra barnen var så obegripligt duktiga, vågade sjungam, agera, leka på scenen. Den där Christer är allt en magiker vad gäller barn i musikaler... Inan det var det långpromenad med Cesar som varit inne hela dagen, han bajsade 4 gr!!!! Och så kollade jag så att länspumpen i båten inte hade lagt av. det läcker lite hela tiden, och blåsten busar så jag är orolig för min vackra ögonsten i trä. Hon ligger fint i vattnet men med träbåtar vet man ju aldrig... Innan det hade jag en helt hysterisk dag på jobbet, lektioner i ett, inga raster att tala om, möten hit och dit, dubbelbokad. Massor av underbara samtal med elever men även när de där samtalen är underbara så snurrar min skalle av överansträngning. Och jag blir så löjligt glömsk! tappar alla grepp och kan till slut bara vara trevlig men knappast effektiv.... (ja, jag är en gnällspik)

Pust. Orkar inte skriva mer.
Upp kl halv 7 imorgon, hoppas jag orkar duscha. (hur fixar folk att duscha på morgonen? Jag är DÖD då. Önslkar nån kunde sköta min hygien medan jag sover. Det är tråkigt att duscha! Tur det finns tvättlappar...)

På tal om inget, så har det nu gått fyra dagar sen Michael åkte iväg till Indonesien. jag har inte hunnit sakna honom än. Är mest speedad. Självstyre är berusande.
Godnatt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...