måndag 6 februari 2012

Borde ha

Minst viktigt:
Att jag glömde öppna min sovrumsdörr tidigare ikväll. Jag har inget element där och det vetter mot vinden. Nu är det så iskallt så det känns som att tälta en kall sommarnatt. Jag borde ha kommit ihåg. Men jag har varit uppslukad ikväll. Av jobbet. Satt hela kvällen och pillade dokument vid datorn.

Betydligt allvarligare:
Cesars medicin tog slut igårkväll. Apoteket får in ny medicin imorgon. Han har alltså inte fått någon Vetmedin idag och mår helt tydligt inte alls bra nu. Vill inte äta, inte gå, inte kissa, inte leka. Det knarrar om hans andetag. Jag visste redan i tisdags att jag skulle ringa och beställa en ny burk, för jag kan både räkna och planera. Men jag glömmer allt som har med "hemma" att göra när jag är på jobbet. I lördags först, ringde jag jourveterinären. Som lugnade mig. Om Apoteket inte har, så kom och hämta några lösa tabletter på stationen, sa hon. Det var bara det att de inte heller hade, när Michael kom dit för att hämta.
Jag borde ha tagit det säkra före det halvsäkra. Jag borde skrivit fem påminnelser i alla mina almanacksgrunkimojer. Sett till att få hem en burk medicin innan den andre började skramla tomt. Men jag jobbar och jobbar om dagarna och ibland om kvällarna, som idag. Och först när jag slutade jobba, la jag märke till Cesars försämring. Jag borde ha. Något. Vad som helst. Vetat bättre.
Nu håller jag mina iskalla tummar och hoppas han orkar hänga i till imorgon kl 10. Då kommer burken till Apoteket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...