fredag 19 mars 2010

Moppersmurf


Afentoe ben ik net de moppersmurf. Waar ik ook aan denk, is het in de kader van mopperen. Heb geen zin in eten, geen zin in feesten, geen zin in praten. Ik wil niet televisie kijken en vooral niet naar Let´s Dance. Wil niet opruimen, niet uitgaan. Ik mopper op het weer, ik mopper op mijn werk, mijn situatie en mijn toekomst. Alles is verkeerd.

Enfin, dit is mijn aard. Ik moet ermee door zien te gaan. Desalnietemin geniet ik ieder moment tijdens die mopperige neigingen. Het mopperen gaat meer om het genieten dan om het lijden. Tijdens het gemopper voel ik me namelijk levend. Ik leef. En omdat ik leef, is alles goed. Ik hou van leven. De moppersmurf kan mopperen hoeveel hij wil.


Tot ziens. (ik hou niet van ziens)

3 kommentarer:

  1. Jag menar vd säger du?
    från din svägerska
    Maria

    SvaraRadera
  2. Ibland behöver jag uttrycka mig bredare. Himla behändigt att vara tvåspråkig då :)
    Jag skrev väl ungefär att jag är en grinig jävel som älskar livet. Tips: översätt med Google translate - blir garanterat helkul!

    SvaraRadera

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...