söndag 7 mars 2010


Knastrande skimmer i ögonen och dripp- droppande fågelkvitter hela helgen ger en härlig blandning av intryck på synapserna. Jag är alltså berusad av den kommande våren, den kommande flytten, den kommande sommaren och allt bra och fantastiskt som väntar runt hörnet. Måste bara mangla, städa, röja, damma, skura, sopa undan allt slagg och slem först från den snart avtackade perioden i mitt liv.
Idag fick kattungarna stryk. De klättrade nämligen uppför gardinerna (under Vasaloppet!!) vilket resulterade i Mycket Fula Hål och Revor. De ska tuktas, menar jag så jag låtsas att jag är kattmamma, ger dem en släng med tassen och väser. Som tack kissade den ena sedan i mitt duntäcke. Man kan ju inte slå den efter den har gjort nåt dumt så jag bar den till kattlådan och hade ett Mycket Allvarligt Samtal med den. Den förstod mig. Sa han.
Resten av dagen ägnades åt kvalificerat slappande och en promenad i gnistret.
Nu säger dom åt mig att sluta. Så då lyder jag. Natti. (Efter ungefär en halvtimme. Mm.Nej.Nej.cp.E du helt dum i huvet?!Ja, då stänger vi av.) (Mirja sa allt det där)

1 kommentar:

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...