söndag 21 mars 2010

Det lossnar


Perfekt läge att flytta på våren, trots allt! Sol, vind, fågelkvitter, jösses det finns ändå ett liv efter kölden... Vi fick massor gjort igår. Övervåningen är tipptoppren, Lukas kommer inte känna igen sitt rum när han kommer hem från Storstaden. Rent och tomt så det ekar. (nåja hans säng är ju kvar, och datorn....annars dör han ju, det arma barnet). Idag väntar vånig nr 2, ska nog ta en djupdykning i skafferierna, där borde det kunna bli en del intressanta upptäckter.

Ute blev det också fart, studsmattan hoprullad, kratta snö, släpa säck, flytta krafs, vagnen snart fulllastad med skit-att-köra-till-tippen-fort-innan-nån-ångrar-sig. Det är skönt att slänga! Riktigt riktigt tillfredsställande. Michael ser rädd ut när jag säger sånt.... :)


Kattungarna är hemska. Vill gärna att nån hör av sig snart, nån som älskar vassa klor i vaderna, nån som älskar trumpinnegalopp mitt i natten, och som älskar att skriva på tangentbordet under stereokattanfall mot fingrarna. De välter vattenskålen varje natt, sprätter ut kattsanden minst två meter runt lådan, och ställer sig under ens fötter när man går nerför trappan. Oemotståndliga, faktiskt. Ska be Mirja filma lite idag, lägga upp på Youtube, så kan ni få se själva.


Nu är det dessvärre så att jag har jobb att göra. Frukost, skoljobb (hemläxa, usch så trist på helgen...) och sen städa igen. Cesar påstår att jag glömmer honom. Okej då, promenad först.


Tut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...