torsdag 18 mars 2010

Flyttlass i snöslask

Efter en intensiv dag på jobbet, mestadels i möten eller framför datorn brottandes med en powerpointpresentation på ca 50 bilder, hamnade jag hemma i flyttagen runt halv 6. Michael hade likt en arktisk arkeolog spettat loss både det ena och det andra ur islagren, och vi halkade oss fram med lådor, gräsklippare, hyllplan och gamla däck över is, vatten och snöslabb. Riktigt upplyftande! Visserligen höll vi på att fastna (igen) i riktigt knepiga meningsutbyten kring vilka reliker som borde hamna på tippen eller inte, men pga Michaels kloka replik "jag ska försöka tänka över saken på ett positivt sätt" på min bitska fråga "ska du inte passa på att sälja den där motorcykeln nu då, när det faktiskt finns en spekulant" godtog jag att både vingliga trädgårdsmöbler som rostiga skohyllor hamnade i högen "spara".
Flytten kommer att bli ytterst intressant. Jag vill slänga, sälja eller ge bort. Allt i stort sett. Michael vill behålla, spara, reparera. Allt i stort sett.
Hm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...