torsdag 22 december 2011

Nöjdheten sprider som solvärme

Julavslutning på skolan idag. Det blev så bra. Det blev så rätt.
En underbar blandning av allvar och skratt, högstämdhet och lekfullhet.
Underbar blandning av nationer, vuxna, barn, elever, studenter, personal.
Underbar blandning av filmklipp, tal, sång, högläsning, recitation och samtal.
Bra innehåll i varje enskilt moment. Lektionstid med genomtänkt innehåll in i det sista.
Mentorstid med prat om nyårslöften och personlig utevckling, och läsk och pepparkakor för en del. Vuxenstudenter som tog examen med findukade bord och rosor och applåder i kafeterian.
SFI (Svenska för invandrare) som hade betygsutdelning och som sedan deltog i julshowen i aulan.

Ja, alla deltog i aulan. Och alla bidrog.

Och alla dansade långdans ut mot lunchgröten, till "Nu är det jul igen"...Det blev så bra. Och plötsligt fanns det inget "vi och dom". Bara ett enda stort vi, för ett ögonblick.

Nu är jag hemma, nu är det jullov, och jag är sprängstolt över min arbetsplats, mina kollegor och mina elever.
Vilken skön känsla att avsluta höstterminen med :)

För nyfikna: bilder finns att beskåda här på skolans facebooksida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...