onsdag 21 december 2011

Dom är som vi, fast de har lite otur med stället de bor på

Så här i juletider är det lätt att få ångest över allt man borde men inte hinner. Allt man skulle men inte orkar.Ständiga dåliga samvetet, eller hur som helst kampen emot det dåliga samvetet.

Mycket vill ju alltid ha mer.

Men efter att ha blivit påmind om jordelivets nyckfulla orättvisor ännu en gång är jag åter helt lugn.

Jag har det bra. Och jag kanske inte kan trolla bort livets orättvisor, men jag kan fortsätta påminna mig om att jag är lyckligt lottad. Inte för att jag är bättre, utan för att jag har tur.

Mina barn med, de har en jävla tur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...