måndag 23 juli 2012

Att smida medans järnet..

Om två veckor sitter jag på jobbet igen. Får lätt panik av den tanken.
Inte för att jag ogillar jobbet.
Men för att jag inte hinner med att tänka, känna, reflektera, planera och agera från djupet av min själ när jag jobbar. Jo på jobbet. Men inte i mitt privatliv. Det är som om privatlivet inte får plats när jag jobbar. (vilket kanske betyder att jag jobbar för intensivt) (eller att jag har fel jobb) (eller att jag inte lärt mig balansera mellan jobb och privatliv) (eller flyr från det privata in i jobbet för det blir enklast så)

Det känns inte bra. Jag vill kunna vara i balans mitt inre jag även när jag jobbar. Hinna med att bottna i mig själv. Så nu har jag två veckor på mig att se till att jag klarar det under nästa arbetsår.

Det ska jag se till. Minsann.
Se här en KatteLatteSvenDenFete. Han har inga bekymmer med att få balans i tillvaron :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...