tisdag 14 augusti 2012

Walk for the strays 18 aug 2012

Ok då. Jag gör det. Jag hade faktiskt inget vettigt för mig ändå. Fast jag trodde det ett tag.

Vad svamlar jag om? Jo, föreningen Dogrescue som sett till att jag fastnade för Kellies ögon är fullständigt överfrenetiska vad gäller att få folk att engagera sig. De har nu initierat ett "Walk for the strays" vars huvudsyfte är att skramla in pengar till verksamheten samt få upp folks ögon för situationen för Rumäniens djur. Och de fick mig ju att upptäcka Kellie, de fick mig att gilla deras upplägg, och nu får de mig att skramla ihop ett förhoppningsvis redigt gäng folk till en välgörenhetspromenad.
Kellie nu, i Grebbestad.
Då - vinterGreta i Medginia, Rumänien.

Det är ett sjujäkla jobb de gör på alla sätt. Exempelvis: Min facebook översvämmades av glada uppdateringar, flera om dagen, i stil med: "47 ställen i Sverige ska nu ställa upp - häng på du också!". Kunde inte värja mig till slut när det damp ner en direkt fråga i mailboxen :) Så nu bjuder jag in alla som får reda på det här:

Häng på, vetja! Packa hund, ungar och fikakorg. Kl 11:45 nu på lördag samlas vi på Hagavallen i Grebbestad. Den där grusplanen i närheten av skolan. Man betalar en tjuga till mig. Jag skickar alla tjugor till föreningen, de skickar pengarna till den rullande veterinärstationen, så har de råd med underhåll och bensin ett tag till. Vi går en sväng via gravfältet och Falkeröd, genom byn och tillbaka. Trevligt, enkelt och roligt. Och vi blir många i Sverige som gör samma sak samtidigt. Det kan bli mycket bensin till den rullande veterinärstationen i Medgidia, det :)


Vill du veta mer om hur engagemanget för Rumäniens herrelösa hundar började, och varför, så ta dig gärna tid att titta på filmen:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...