tisdag 1 maj 2012

Summering av Kelliedagen


  • Hon hjälpte Mirja att sortera kläder - genom att släpa dem kors och tvärs. Samt bita i en ryktborste.
  • Social promenad med svägerskan och gamfarbror Max. Lärde sig att bilar inte är orsak att fly.
  • Sov på altanen medan alla andra umgicks och drack kaffe.
  • Hängde med Mirja igen. Vistades helst PÅ klädhögen :)
  • Åkte med i bilen till mina kompisar på VM (Viktigt Möte) i solen. 
  • Försökte bli vän med en katt där. Ingen idé. Sov i skuggan istället.
  • Fick leta efter mig när jag gömde mig bakom olika ställen. Kul. Läskigt.
  • Åkte hem igen. Gillar bilen.
  • Fick ett köttigt märgben hemma men vet ännu inte riktigt hur man biter av köttet. Försökte i alla fall.
  • Fick följa med hela flocken till fältet för att springa runt. Lärde sig att Lukas och Michael inte är farliga.
  • Följde med Mirja på promenad till stallet (45 min dit och hem + stallarbetstiden) genom skogen. Inget koppel. Funkar superbra.
  • Lärde sig att stora stallhunden är läskig. Tur den står kopplad....
  • Morrade åt katten hemma. Tuffar till sig :)
  • Sover nu under köksbordet. Slagen hjälte.








1 kommentar:

  1. Åh, gammelfabror max har mycket att lära ut. tex hur man tuggar sönder skor snabbast, märgben är han expert på även hur man gräver ner de i trädgården :) Vad härligt att hon börjar vänja sig. kramar.

    SvaraRadera

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...