lördag 12 maj 2012

För kort lördag

vaknade tidigt så klart jag gör det gör jag alltid nuförtiden när livsrytmen är så stabil och den inbyggda klockan klockrent träffsäker pling halv sju upp och hoppa men jag somnade om tack och lov med en hund vid min sida och sen var det dags två timmar senare en frukost en kopp te en tidning och morgonsur var jag åh så skönt att få vara sur alldeles i lugn och ro och sen kom mirja hem från morgonstallspysslet och det kavlades ärmar för snart skulle vi iväg och michael skulle få ha hand om kellie alldeles själv och vips en kopp kaffe senare bar det iväg med nya transporten och hämta hästen vid stallet och tidsbrist och jäkt men vi kom i tid till ridklubben och mirja red sin dressyrträning. det var bra ja riktigt bra en riktigt kick.




sen var det just det ja höet är slut och var ska vi hämta och ambivalent och ringa lite och hem igen och lasta ur hästen och ringa igen och blodsockerfall och äta en stående macka och bestämma tid att hämta hö lite senare lika bra det för under tiden kunde jag pilla lite med nya transporten jojo undersöka hmhm pilleripill smörj och koll och vips hade jag vridit av en rostig bult och vips hade det gått två timmar till men höet skulle hämtas och pengar tas ut och medan allt detta pågick hann mirja gå med kellie som badade och badade och sen fick träffa hundkompisen max som vi passar denna eftermiddag och kväll och oj vad hon skällde men viftade också på svansen efter vart.




iväg och hämta hö och prata lite och hem igen och äta och sen skulle vi göra stallet för kvällen och lasta transporten inför tävlingen imorgon men michael skulle ha bilen för att åka iväg och se på musikal så vi fick hitta andra lösningar vilket innebar att michael fick lämna transporten och höet som låg kvar i bilen vid stallet på vägen och anders raceade oss dit en timme senare i sin superduper skumpiggrusvägsoanpassade audipärla. och då var klockan sju.

och vi mockade och städade och smörjde (träns och sadel) och höade och förberedde och släppte in hästar och nu var allt klart för imorgon och tut där var anders igen för att hämta oss för nu var det bråttom till hockeyn och svisch kom vi hem till glada hundarna i köket och chipsen och tvn men så kom jag på att göra matsäcken inför imorgon redan nu och plocka fram alla pärmar benskydd plånbok kaffemuggar och övriga smådetaljer som vi garanterat annars glömmer runt halv sex imorgon.



och nu är dagen snart slut och jag är så genomtrött och borde gå en promenad med hundarna men tack och lov är trädgården stor och jag ville bara få ur mig att den här dagen var alldeles alldeles för kort.

och imorgon vaknar jag halv fem för jag är rädd att försova mig fast jag behöver inte vakna förrän halv sex och vid halv nio är vi på tjörn och där ska det tävlas hoppning minsann. och det kommer bli en underbart rolig dag och kellie kommer upptäcka ännu en liten smula till att michael inte är fullkomligt så otäck som hon tror. bara nästan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...