tisdag 8 maj 2012

Skit också

Vissa dagar...
Vissa dagar har man så mycket oflyt att man inser hur mycket vardagsflyt man faktiskt ändå har annars!

Kellie har diarré. Kellie har också lång päls i rumpan och svansen och är ännu inte rumsren. Resten är uppenbar....

På morgonen hade jag order från Mirja att ringa veterinär för vaccination av hästarna. För att göra en lång historia kort så bestämdes att vi skulle till Dingle (tre kvarts körväg) innan 19:00 för vaccinationsdropin. Samt hämta medicin till Kellie. På lunchen lånade jag en kollegas bil (samåker i stort sett varje dag) och for hem en sväng till Kellie, som bajsat i köket och tassat runt små rödbruna spår på det rutiga köksgolvet. Medan jag svabbade behövde hon igen. Jag hann få ut henne i trädgården innan floden rann över. Sedan behövde hon definitivt saneras innan jag vågade lämna henne ensam stunden tills Mirja kom. Så alltså. Duscha, klippa bort rumplångpäls ( för att undvika liknande osmakliga upplevelser) bära undan tvätten. Blev sen till lektionen.

Och så efter lektionerna - stress hem, tur en kollega redan skulle åka vid halv fem. Ingen bil hemma?? Jaha den hade Michael, som javisstja, spelar innebandy på tisdagar. Skjutsades av Mirjas Anders i sportiga bilen till innebandyn i justdetTanumdärjagjustkomfrån. Sno bilen (ropa rakt in i bandyspelet att du får lösa hur du tar dig hem själv jag måste till Dingle! - han såg helt oförstående ut. Såklart) Tillbaka till Grebbestad igen (det är 7 km enkel väg). Koppla på hästtransporten. Lasta in hunden. Bre macka åt Mirja. Mot stallet, hämta dotter, häst och skynda iväg. Upptäcka att jag glömt plånbok. Upptäcka att det är för lite luft i ett däck. Stanna vid macken, upptäcka att deras lufthandtag blivit stulet. Köra ändå. Vara sen. Stopp i bilkö pga asfaltering, kunde ha kört av för annan (om)väg till Dingle, men för sent, hann ca 100 meter förbi lämplig avfart från E6. Göra krånglig avfart längre fram. Luktar kobajs, men vi är ju på landet. Tyvärr inte. Kellie har bajsat i baksätet. Mirja sanerar (diarré !!!), medan jag lyckas vända, genom bilkön, tillbaka mot avfarten, bra, men inte då. Bilen börjar pipa, det blinkar, den kokar, och jag ger upp. Kör hem. I en stinkande bil, med oförrättat ärende.

Ibland är det bara inte meningen....
Vi städade bilen, det var skönt. Och kvällen blev helt ok, trots allt. Inget bajs, ta i trä, ännu. Kanske den här skitdagen är över nu :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...