söndag 31 oktober 2010

Symboliskt värre


Hittade det här lövet på backen nyss. Jag var ute utan att vilja eller orka, och det bara låg där. Inget annat löv såg ut så där. Så där taggigt, nysläppt, bortglömt och skört.

Dagen är ras. Ont i allt, och jag som skulle skriva, promenera, pyssla hästar, städa, planera. Ligger och fryser och gnäller istället. Trots tabletterna. Ryggen brinner och till och med sittknölarna värker.
Verkligen helt jättegnällig.
Jag hatar det här tillståndet.

Nu åker vi till min pappa och äter mat. Där ska jag gnälla lite till. Skitliv. Kanske ska passa på och skylla på något, någon.
Nåns fel måste det ju vara?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...