fredag 15 oktober 2010

Rullar fram

På väg jag är... Det är skönt. På väg betyder allt och inget på en gång. Lurar i öronen och mörka skånska landskap som glider utanför bussrutan. Ska tillbringa helgen hos en kompis i Köpenhamn. Renfana är i marsvinshimlen, jag fick hjälpa honom iväg natten till onsdag. Trots alla grubblerier innan var de inget svårt beslut att ta när stunden var inne. Jag grät hejdlöst en halvtimme och låter nu tomheten efter honom fungera som sorgetratt för allt annat svårt som livet för med sig.
Hösten är ohjälpligt här.
Katterna vill bara äta och päsa. Jag med.

1 kommentar:

  1. Bra gjort även om det var svårt!!!!!

    Hoppas att du hade det trevligt i Köpenhamn!

    Kram

    SvaraRadera

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...