tisdag 27 april 2010

Trummor och sadel

Idag var en skön dag! Den började med kaffe på jobbet, sen en biltur med Catharina till Hamburgsundskolan där vi träffade ett lärarlag som jobbar entreprenöriellt (massor med glöd!). Vi fick byta tips, idéer, feedback och kunde få lufta våra funderingar hit och dit, ända tills vi kände att den pedagogiska brunsten började vakna i djupet. Så himla skönt och upplyftande!! Sen tillbaka för att upptäcka ett paket på skrivbordet - leverans av massor av fina usb-minnen med skolans logga på, kändes så proffsigt på nåt sätt....Sen bar det iväg till Bullaren med de sista fågelholkarna som skulle levererars till förskolor, inklusive utlovade webbkameror. Massor av glada och spontana barn som drog i mig och skulle visa allt. Å sola ho sken över nejda.....


Timmarna flög, så det var dags att tuta till stallet och möte upp Mirja med två sadlar på lån, vi provade och testade och Mirja bestämde sig snart. Det blev en Zaldi. Hon red sitt första pass med den och var mer än glad och nöjd. Synd bara att min rumpa borde ha varit en storlek mindre för att platsa bra i den.....På Tark blev jag tilltalad av en man som kände mig men jag inte honom, även om det ar något bekant med honom.... Det visade sig att han var granne till en av mina klasskompisar i Skeetrakten när jag var nyinflyttad som 12åring....! Vips strömmade en massa minnen från den tiden fram! (blandade känslor vill jag lova) Men det var grymt kul att talas vid med en som kom ihåg mig från den tiden :)

Lagade mat hemma (tillhör knappast vanligheterna, oftast är det Michael som slänger ihop nåt...)och sen skulle vi knalla bort till "nya" huset för att kika vart kosan bär på torsdag, men så dök Siv upp ihop med Dembo, de skulle låna mina djembetrummor till kursen i trumning och dans på skolan på torsdag och fredag. Det var en nice surprice och kul ny bekantskap, och om mitt schema inte blir överbelastat sitter jag nog och trummar en stund imorgonkväll unmder ledning av ett proffs :)..... En sightseeingpromenad med dem blev det ändå, genom halva Grebbestad och givetvis bort till Bäckevägen. Inte en kotte mötte vi, bara Per, och han är ingen kotte.

Huset ser inte ut mycket för världen på bild. Men det har "det", vänta bara :)

Jag stirrar på den fullnande månen ikväll och känner hur den rundar till sig inför morgondagen. Imorgon händer det nog en hel del intressant. Det kan vara en klok sak att försöka få sig lite nattsömn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...