söndag 18 april 2010

Dagens outfit

Till och med när jag läser min kloka och nyanserade sons blogg tvingas jag få reda på, i både text och bild, vilka märkesskor han bytte mot vilka märkesskor och vilka kläder han föredrar. Vad har hänt? Vad är det för Kafkavärld som pågår? Varför bloggar ytterst förnuftiga och smarta och vettiga människor om sina kläder? Hur intressant är det på en skala, att få reda på vilka märken andra har på vilken kroppsdel? (jätte , säger min dotter, och hon är också rätt vettig, men ändå tydligen ganska felvaggad) Och hur intressant kan det då vara att få veta reda på dagens outfit, om märkena (eller bristen på) antyder att de är tillverkade av barnarbetare i lågprisvänliga tillverkarländer? Nä, just det. De bloggarna har jag ännu inte stött på, hm, konstigt.

Folk som inte köper märkeskläder, visar de alls sin outfit? Såna som köper på second hand - visar de upp sina fynd? Tja, troligen, OM fyndet innebär typ en Gucciväska man lyckats nappa åt sig för halva priset... Bloggar folk som inte har märkeskläder, om sin outfit över huvudtaget?


"Det är inte ytan som räknas", sa man till min generation när jag växte upp på 70- och 80-talet. Säger man det till ungdomar nu, så skrattar de bara. Det är ytan som räknas. Ju mer yta desto mer intressant. Jag tycker den utvecklingen är rätt äcklig. Faktiskt.


Dagens outfit är mjukisbrallor, köpta på höstrean på Sportshopen 2007 för 199 kr. Det är rosa fläckar i rumpan efter cykelsadeln som tagit färg efter en blöt Icakasse. Fleecetröja, även den från Sportshopens rea, 199 kr.




Sen är det då mina sockar. Sportsockar i ylle och med bra resår. Köpta vintern 2008 på Intersport på Nordby, 100 kr. De är väldigt noppriga nu, men jag älskar dem.

1 kommentar:

  1. Hahaha, underbart! Får erkänna att jag inte gör inlägg om mina Ullaredsplagg, men klädesinköp till ungarna har dock kommit med på bild, och det som shoppats på GeKås räknas knappast som märkeskläder ;)

    SvaraRadera

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...