måndag 22 februari 2016

Våga känna vår

Jo, jag vågar.
Sol idag. Solvärme idag.
Kalla vindar, frostbitna skuggflikar.
Långkalsonger och yllemössa.
Men varmt i solen.
Och alla blir glada.
Och skrattar.
Och är snälla.
Vardagarnas hundgängspromenader. Underbart!

Längtar efter båtfix.
Längtar efter vågskvalp och gung i knäna.

I väntan på plusgrader.

För kallt ännu att tjärolja.
För kallt att greppa skrapor, hyvlar och penslar.

Men snart!

Vid Vadskär, i lä, här om dagen.
Lågvatten.
Klarvatten.
Solvatten.
Livet spirar och jag är piggare än på länge.
I stort sett.

Fast när jag blir för ivrig så straffar det sig genast.
Igår sov jag bort halva dagen.
Idag är jag måttligt pigg.

Men ändå.
Det går bättre.
Det blir vår.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...