fredag 23 januari 2015

Ensam

Dagar som endast jag styr över.
Knappt några tider att passa.
Ingen som väntar mig, behöver mig, förväntar mig.

Jag är med mig.
Möter mig, umgås mig, mäter mig.
I ensamheten, tystnaden, tidlöshetens tyngdlöshet.
Kravlöshetens strukturlängtan.

Mitt i den tyngsta upplevelse av övergivenhet och utanförskap uppstår -

nya insikter
ny längtan
ny lust
 - nya möten!

Smakar på ordet...... : ensam

en sam

een zaam (holländska)

ein sammen (isländska)

al one (engelska)

al ene (norska)

Orden avslöjar paradoxen.

I ensamheten dväljs samhörigheten.

We are all one.

Woooooooohoooooooooo det där var djupt! :-)!!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...