söndag 18 maj 2014

Snart ut...!

Ännu en vecka fylld med båttankar, båtplanering och båtjobb... 
Det börjar likna något. Allt tar längre tid än man tror, men framåt går det. 
Nu måste jag bara se till att komma ut snart också!
(Bilderna ligger i fel ordning...)

Passformen funkar... :-)
Obeskrivligt skön känsla
Förtoften passade inte riktigt, jag hade snickrat ihop den för glest.
Fick ta hem den igen, och hyvla, såga och mejsla. 
Årorna var grönflagiga. De skrapades rena idag, och fick ett lager grundfärg.
De ska bli lika blå som durkarna :-)
Jippi, nu ser man hur slutresultatet nalkas! Efter att vi flyttat alla
blyklumparna fram till fören, så blev det balans också.
Att få motorn på plats från bryggan var svårt kan jag säga.
Trots att vi hade vänt på båten.
Tur vi var tre personer... 
Birger har minskat på segelytan, och jag lyckades korta av masten.
Nu ser det lovande ut.
Läskigt att sätta sågen i masten....
Snygg o fin, men väntar på motor och rigg...
Var och köpte en lite mer kraftfull motor. Känns en smula tryggare..
Förra sommaren lärde jag mig att en liten elmotor inte förslår
när det blåser från tre håll samtidigt och är motström...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...