onsdag 26 juni 2013

Morgonglädje

Standardläge för mig på morgnarna är ju depression. Det är exakt lika grått, tungt, trist och meningslöst att vakna VARJE morgon. Känns helt meningslöst att alls existera.
Men när jag fått i mig en kopp te, läst en tidning och matat smådjuren hemma så börjar det arta sig. Så smått. 
Riktigt bra blir det de morgnar jag ska fodra hästarna. Det finns inget som får mig att bli så morgonlycklig som det där glada gnäggandes som möter en. Bara för att man ställer fram hinkar med müsli :)
Idag sprang de i full fart från nattens fetbeteshage till dagens magerhage. Där stod hinkarna och väntade. Nu kan de rutinerna :)
Just gnäggat i kör. Sett mig ställa fram hinkarna. Väntar glatt. Fokus mot hinkar. 
Esmis alltid snabbast. Vroom. 
Hallå vänta! Det där är min hink!
...sen är det bara att traska efter och stänga i lugn och ro :) Pilla på flughuvor och spraya myggmedel. Kolla vattnet. Klappa om. 

Och åka till jobbet med ett leende. Hejdå morgondepression! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...