måndag 26 mars 2012

Bokningssajter och ryggjympa

Bra idag:

Ryggskottet kom av sig. Det beror högst troligen på två omständigheter - 1. jag skrattade ut den, så den blev skamsen och drog sig tillbaka. 2. Jag gjorde precis som följande person instruerade mig om:

Länge leve youtube! Jag lovar att det hjälpte, man kände liksom hur smärtan gav sig, ungefär vid 45e upprepningen.... Imorse var jag fortfarande handikappad, nu ikväll kan jag sitta som vanligt igen. Och fortsätta bli plattrumpad :)

Mera bra: Jag har fått veta datum för The Greta Arrival - 29 april, en söndag runt halv sex på kvällen. Jippi! Känner mig som en äggsjuk höna nu. Vill ha hem henne!!!

Lite bra: 
Jag ska åka till Holland helgen den 20-24 april. Blandade känslor. Det händer så mycket spännande här hemma nu, egentligen har jag inte tid. Inte råd. Men jag vill gärna samlas med resterna av vår deBruinska familj på stranden en sista gång, för att minnas min oma som äntligen somnat in efter många års envis kamp. Sinnet som vägrade släppa taget, kroppen som för länge sedan gett upp. Hon skulle bli 101, den 20 april. Skönt att hon slapp det. Så nu ska jag och pappa, min lillebror Daniel, min storebror Rick, samt hans lille son Robin träffa faster Sonja och ta ett sista farväl. Ingen begravning - oma skänkte sin kropp till vetenskapen (bestämdes redan för 50 år sen) och det blir inga kvarlevor. Det känns bra - det hade bara varit långt att åka och hälsa på graven....!

Varken eller av mina egna barn följer med. Jag tror inte de skulle ha behållning av en sådan snabbvisit. De minns inte mycket av oma. Kanske skulle de velat, men jag tror de hellre vill få en slant i fickan än att slösa pengar på en helg i Zandvoort där de varit många gånger förut. Tror det blir bäst så här.

Mindre bra:
Jag jobbar för hårt, för mycket, för länge. Känns helt fel just nu. Ögonen svider. Tankarna svajar. Jag lyckas inte uppnå de stora och höga ideal jag målar upp för mitt inre. Blir så våldsamt trött på mig själv ibland. Borde bry mig mindre. Eftersom jag ändå inte lyckas påverka. Inte som jag kan se iallafall. 
(och ändå....jag vet ju.....så länge jag brinner för mitt jobb, så gör jag ju skillnad, även om jag inte ser det själv alla gånger....den dagen jag inte brinner längre ska jag leta efter annat jobb....) 

Sämst:
KLMs online bokningssajt. Fyfan. Bokade tre biljetter, men de tre tillsammans skulle bli dyrare än en i taget. Delade då upp bokningen i 1+2. Och medan jag gjorde det åkte priset helt plötsligt upp på båda så att slutnotan blev ca 700 dyrare än om jag hade köpt tre på en gång från början. Per biljett! Hur det gick till fattar jag inte, men resultatet är att jag känner mig grundlurad. Priserna ändrade sig medan man klickade runt, det gav ju verkligen en känsla av att man skulle skynda sig innan biljetterna tog slut... Men hur ska jag kunna veta att det var så i verkligheten, om det var sant??

Urrrrk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...